Stárnutí je neodmyslitelně spojeno s časem, který jak víme plyne někdy až neskutečně rychle. Začínají se objevovat první vrásky a šedivé vlasy a my někdy svůj odraz v zrdcadle nemůžeme poznat. Ale pryč s pesimismem. Máme pro Vás totiž dobrou zprávu! Proti stárnutí se dá bojovat! Nemám na mysli různé plastické operace a ani jiné kosmetické zákroky. Na náš vzhled má totiž velký vliv především naše strava, která je v této věci mnohdy lepší než jakékoli luxusní a drahé krémy. Tak si pojďme pár zázračných potravin představit.
mokrý keřík rajčat
·         Rajčata – Obsahují lykopen, který je významným antioxidantem. Mnoho výzkumníků potvrdilo, že častou konzumací rajčat se snižuje riziko vzniku kardiovaskulárního onemocnění, rakoviny a snižují choresterol v krvi. Chrání kůži před poškozením slunečními paprsky a je prokázáno, že ženy, které pravidelně konzumovaly potraviny v nichž je obsažen lykopem, zaznamenaly úbytek vrásek.
·         Ořechy – Jsou plné zdravých tuků. Zejména se jedná o omega 3 mastné kyseliny, které vaši pleti dodávají mladistvý vzhled. Zajistí zlepšení kvality vlasů a nehtů. Působí také protizánětlivě, obsahují spoustu tělu potřebných minerálů a napomáhají oběhovému systému.
·         Borůvky – Jsou nabité antioxidanty hlavně antokyanem, který zabraňuje stárnutí a zvyšuje tvorbu kolagenu. Pojídáním borůvek také můžete docílit toho, že vaše vlasy nebudou ve velké míře propředeny stříbrnými nitkami.
borůvkový dezert
·         Zelený čaj – Nejenže pomáhá proti stárnutí, protože zpomaluje tvorbu tzv. stařeckých skvrn, ale také Vám pomůže rozpohybovat metabolismus a shodit tak nechtěná přebytečná kila.
·         Tučné ryby – Mezi tučné ryby řadíme například lososa, sardinky, makrely nebo tuňáka. Tyto ryby jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny a vitamín B, což dodává naší pleti mladistvý vzhled. Také předcházejí vzniku vrásek a již zmíněných stařeckých skvrn. Ryba bychom měli do svého jídelníčku zařadit alespoň jedenkrát týdně.
 

3.7/5 - (4 votes)